Listing 1 - 10 of 61 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Consument en promotie; consument en prijs
Author:
ISBN: 9035800265 Year: 1985 Publisher: Heerlen Open Universiteit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Marketing --- prijsbeleid


Book
Readings in price theory : Selected by a committee of the American Economic Association
Authors: ---
ISBN: 0043380018 Year: 1953 Publisher: London George Allen and Unwin LTD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Trade marketing : de strijd om de schaarse schapruimte.
Author:
ISBN: 9052611920 Year: 1996 Publisher: Schoonhoven : Academic Service,

Marketing metrics : 50+ metrics every executive should master
Author:
ISBN: 0131873709 9780131873704 Year: 2006 Publisher: Upper Saddle River, N.J. Wharton School Pub.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Few marketers recognize the extraordinary range of metrics now available for evaluating their strategies and tactics. In Marketing Metrics, four leading researchers and consultants systematically introduce today's most powerful marketing metrics. The authors show how to use a "dashboard" of metrics to view market dynamics from various perspectives, maximize accuracy, and "triangulate" to optimal solutions. Their comprehensive coverage includes measurements of promotional strategy, advertising, and distribution; customer perceptions; market share; competitors' power; margins and profits; products and portfolios; customer profitability; sales forces and channels; pricing strategies; and more. You'll learn how and when to apply each metric, and understand tradeoffs and nuances that are critical to using them successfully. The authors also demonstrate how to use marketing metrics as leading indicators, identifying crucial new opportunities and challenges. For clarity and simplicity all calculations can be performed by hand, or with basic spreadsheet techniques. In coming years, few marketers will rise to senior executive levels without deep fluency in marketing metrics. This book is the fastest, easiest way to gain that fluency.


Book
Marketing in hoofdlijnen : een inleidend overzicht van de hoofdlijnen van de commerciële economie voor onderwijs en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 902071919X Year: 1990 Publisher: Zaventem Stenfert Kroese [H.E.]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Grondslagen van het marketing management.
Authors: ---
ISBN: 9020713078 Year: 1984 Publisher: Leiden : Stenfert Kroese,


Book
Marketing : de essentie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043033954 Year: 2016 Publisher: Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.


Book
Commerciele beleidsvorming.
Author:
ISBN: 9020703587 Year: 1972 Publisher: Leiden Stenfert Kroese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing : de essentie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043027267 Year: 2014 Publisher: Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.


Book
Marketingbeleid : theorie en praktijk.
Authors: --- ---
ISBN: 9034109399 Year: 1997 Publisher: Deurne MIM (Moderne Instructie Methoden)

Listing 1 - 10 of 61 << page
of 7
>>
Sort by